@P-750
/opis - rysunki/


Opis ogólny
          "@P-750"  to jacht turystyczny przeznaczony do morskiego pływania rekreacyjnego i turystycznego. Duża wyporność, klasyczne linie, długi kil to cechy które  w sumie dają jacht o dużej dzielności, zdolny do żeglugi w każdych warunkach na duże odległości. Dla 4 osób autonomia pływania zapewniona jest na min. 30 dni.
           Kadłub i pokład wykonany  jest w formach  negatywowych z laminatu poliestrowo-szklanego. Kadłub w części podwodnej to laminat monolityczny. W części nadwodnej zarowno kadłub jak i pokład jest konstrukcji przekładkowej. Przekładka z pianki o zamkniętych porach.  Zabezpieczy to sztywność kadłuba i dobrą izolację cieplną.  Laminatowy kadłub może być wykonany w innych technologiach  np. on-off . Miłośnicy jachtów drewnianych mogą  skorzystać z technologii "słomkowej" lub "obłogowej". Oblaminowanie kadłubów drewnianych laminatem epoksydowym zapewni im długowieczność, całkowitą szczelność oraz  łatwość późniejszej konserwacji.

Rysunki poglądowe.
 Widok ogólny

 
        Silnik stacjonarny o mocy 15 KM zamontowany jest pod kokpitem. Pokład i dach pokładówki pokryty w całości powierzchniami przeciwślizgowymi. Zejściówka zamykana sztorcklapą i suwklapą. Przy przechyle 90 st. otwór zejściówki powyżej poziomu zalewania. Kokpit odpływowy. W części rufowej zamontowane są platformy kąpielowe z drabinkami ułatwiajace wejście z wody na pokład. 
        Takielunek topowy, podwójne sztagi, achtersztagi i wanty kolumnowe.
      Ożaglowanie o powierzchni podstawowej 25 mkw.  Fok na rolerze. Takielunek slup topowy, podwójny sztag i achtersztag, podwójne wanty kolumnowe.

     Grot posiada dwie refbanty. System refowania na biblokach. Fok wyposażony jest w roller. Genua stawiana na swoim liku od końca bukszprytu do topu.

     Jacht wyposazony jest w instalację elektryczna, gazowa i wodną. Instalacja elektryczna  12 V oparta o dwa akumulatory, 120Ah  dla celów serwisowych -nawigacja i oświetlenie oraz akumulator  75 Ah -rozruchowy. Instalacja gazowa zalezna od posiadanej kuchenki. Butle gazowe w oddzielnym schowku  z przewietrzaniem i odplywem gazu poza kadłub. Instalacja wodna  dla wody słodkiej oparta o dzienny zbiornik rozchodowy i wody zaburtowej. Obie instalacje wyposażone w pompki elektryczne i nożne.
     
      Pokład wyposażony jest w połówkowe kosze dziobowe i rufowe. Reling ze stalówki rozpinany jest między koszami i podtrzymywany przez stójki relingowe. Cały pokład wyposażony jest w drewniane lub aluminiowe nadburcia.

Schemat zabudowy

   

  




Wariant I.
Wariant przeznaczony dla 5 osób. Podwójna koja dziobowa daje po skosie długość spania 200 cm. W messie dwie koje o długości 200 cm każda. Hundkoja na lewej burcie. Stolik nawigacyjny na prawej burcie, wygodny kambuz na lewej.  Kabina sanitarna to WC i umywalka. Mażna też zainstalować natrysk.


















Wariant II.
Wariant podstawowy, dla 4 osób. Zrezygnowano z hundkoi, uzyskując dzięki temu znaczne powiększenie przestrzeni "ładunkowej" niezbędnej do pomieszczenia  zapasów na długi rejs.

 


Wariant III.
Wariant posiada podwójną koję dziobową i podwójną hundkoję.  Messa to wygodna dinetka która może być zamieniona  dodatkowo w podwójne spanie.  Toaleta  przeniesiona do przodu wyposażona  jest w WC chemiczne lub typu "morskiego".  Drzwi po otwarciu zapewniaja odizolowanie od messy i przedzialu dziobowego. Powstaje duże pomieszczenie  mogące mieć różne wykorzystanie.  Kambuz i stolik nawigacyjny na lewej burcie.

Wariant n.
Każdy armator może zrealizować swój wariant zabudowy. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.
<powrót> <powrót>
(c) Wojtek Kasprzak   Katalog - index: p750-2